torsdag 10 april 2008

BUSSOLA RUNT STADEN

Hon var alltid lika fint klädd.

En kvinna alltid beväpnad till tänderna. Om det inte vore för att hon var sjukligt glad i Bussola så hade hon varit en klar 10. Men det visste jag inte när vi inledde vår intensiva love-in.

Vi hade varit ihop i typ 2 veckor och hon hade ätit tonfisk-pizza varje dag. Hon luktade gott men tanken på all tonfiskpizza hon kastade i sig störde mig och när jag en gång börjat känna obehag inför hennes pizza konsumtion så fanns det ingen väg tillbaka.

Men hon luktade gott. Trots allt.
Men hon smakade illa. Fy, f-n.

På 15 dagen så var jag tvungen att be henne äta något annat. Kan inte påstå att jag ångrar mitt tilltag men det tantrum av anklagelser och galenskaper jag fick över mig stod inte alls i relation till min näpna önskan om NY KOST FÖR HENNE. Men jag skulle veta hut, "hur fan, vågar du lägga dig i vad jag ska äta?".

Det blev inte ens ett gräl. Det var slut inom en timma. Och nej, det var INTE den speciella tiden på månaden. Hon var bara galen.

Och så vitt jag vet så sitter hon där än, på den där lilla pizzerian i kvarteret hon bor och äter sin pizza.

Jag vet vad hon heter men jag kallar henne Tess.

ENAD FRONT MOT BUSSOLA

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se
 Bloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Evigheter sedan jag skrev någon insändare... :)

Anonym sa...

Hon har en blyertspenna I sitt hår,
hon strör mandel och aprikos I sina spår
Hon lär vara vacker, dårar har sagt det förr,
jag glömmer alla tvivel, när hon öppnar denna dörr.//Gf

Anonym sa...

plankan vet jag inte vad det är... måste vara ett sthlms-uttryck.

Jag ska köra grejer :) Så det blir nice...

Proclaim sa...

En sak i taget:
Arbetar du/ni själv/a i After Effects? If that's the fakta: how come? Is that big i skovärlden?

Andra saken i taget:
Har inte fattat fisk på pizza!
Fisk = fisk.
Pizza = pizza.
Varför blanda ihop det?

Summering: du gjorde helt rätt!

Anonym sa...

Psst! Enligt en säker källa, en vän till mig faktiskt, och ER , för all del, så reggas inte röster som postas automatiskt.
Som jag sa hos Baristan; SYND! Allt en annan/nåt annat kan göra åt en, är bra.
//GF

Anonym sa...

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! *hatar mig själv*

SKONILSSON GRUPPE sa...

Monica? Håll reda på musen? :P

MB: AE is HUGE in the BIZ of SHOES.

Anonym sa...

vilken mus?^^
GF

Anonym sa...

men ååååh! ett lemarc-citat!

skonilsson är plötsligt min hero! - och därmed kan jag generöst tipsa om att ge rami bättre skor :)

Majsanochmalla sa...

Va jävligt glad att hon inte hade sparris på pizzan me.....

jakajaka

SKONILSSON GRUPPE sa...

Marcel Proust tyckte hans nattpotta förvandlades till ett parfymkärl när han ätit sparris. Men det var Marcel det.