tisdag 15 april 2008

FÖR VARJE NEJ TVÅ JA

Som några av er vet så har vi dagliga slagsmål om mackorna med vallmo. Nu kan vi berätta att sedan Marianne kom till oss så har vallmo-mackorna alltid hamnat hos henne.

Det är något med en argsint kvinna med vader att dö för tidigt om morgonen, speciellt som hon inte verkar ha några gränser alls. Jag är övertygad om att hon skulle döda någon av oss om hon inte fick vallmo-mackorna.

Under ett av dessa frukost-slagsmål började vi leka en lek som vi kallar: "FÖR VARJE NEJ TVÅ JA".

Marianne: Ge mig vallmo-mackan!
Kollega: Nej.
M: Jo.
K: Ok.

Man bejakar två saker direkt efter man använt en negation. Nu använder vi detta trick när vi är uttråkade. Dagarna går snabbare och skorna, ja de blir sålda hur som.

Kund: Kan du hjälpa mig?
SN: Nej, en kollega kommer strax.
Kund: Jaha, är du upptagen med annat då?
SN: Ja.
Kund: Men du står ju bara där?
SN: Ja.

Kollega: Hej,kan jag hjälpa dig?
Kund: Njae, jag vet inte. Har du dessa i 35?
Kollega: Nej.
Kund: 36?
Kollega: Ja.
Kund: Men inga 35?
Kollega: Jo.

Kund: Tjena, coola skor. Jag bara kollar runt du vet?
SN: Nej.
Kund: Vá?
SN: Ja.
Kund: Vässaru?
SN: Ja.

Kund: Titta! Är inte de här skorna urläckra på mig?
SN: Nej.
Kund: Vaddå? Är de röda bättre? De var ju för stora!
SN: Ja.
Kund: Men de var bättre?
SN: Ja.

Kollega: Jag önskar du vore en tjej. Jag älskar dig vet du?
SN: Nä?
Kollega: Jo. Du är allt jag vill ha, fast i en tjej. Erkänn att du föddes som tjej?
SN: Ja.

SN: Om du verkligen saknar sex så mycket, borde du inte låta bli att avhålla dig?
Kollega: Nej.
SN: Minns du ens varför du slutade ha sex?
Kollega: Ja.
SN: Var det för att du aldrig kan få mig?
Kollega: Ja.

Kollega: Tänk så här!
SN: Nej.
Kollega: För varje gång du nekar så ska du bejaka 2 ggr!
SN: Ja.
Kollega: Fattar du?
SN: Ja.
Kollega: Så tänk så här!
SN: NEJ.
Kollega: Men fattar du inte?
SN: Jo.
Kollega: Jag missade nå't vá?
SN: Ja.

Kollega: Kan inte du packa de nya modellerna?
SN: Nej, men du kan?
Kollega: Ja, Ja.

Av någon anledning tycker vi det här är kul. Men när jag läser det här verkar det ju helt idiotiskt.
Nä.
Jo.
Ok.

ENAD FRONT MOT CELIBAT

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se
 Bloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna!

12 kommentarer:

Anonym sa...

*skäms*





NOT!

;)

Hade det vart Tarantino då hade vi talat om att skämmas :P

Anonym sa...

"SN: Om du verkligen saknar sex så mycket, borde du inte låta bli att avhålla dig?
Kollega: Nej.
SN: Minns du ens varför du slutade ha sex?
Kollega: Ja.
SN: Var det för att du aldrig kan få mig?
Kollega: Ja."

Hahhaha! fan vad elakt.

Gf

Proclaim sa...

Hahah ska börja använda
den leken på min fästmö...

F: Älskar du mig?
Jag: Nej
F: Är du säker?
Jag: Ja
F: Helt säker?
Jag: Ja

Du jag hakar på till Årsta!
Iof var det inget fel större fel på chippningen igår, utan på råttorna :)

Majsanochmalla sa...

Älskar du mig Skonille... NEJ!

Men du tycker om mig?... Ja...

Ganska jävla skitmycket?... Jaa..

Bra bejbi... Helt rätt svar!

I like!

Pok

Mallafåralltidsomhonvillbralla

Anonym sa...

Hahahaha det här var ju galet roligt!!!!!! Jag ska genast applicera det i min vardag.

Anonym sa...

retroaktivt: Betyder det att Hammarby åker på stryk i derbyt?
- Nej.
Får de med sig en pinne då?
- Ja.
Och det är ni nöjda med?
- Ja.

Tüsan va mycket lättare det blir när dialogen förs på det här viset :)

Anonym sa...

mm. säkert att det är Money Brother som skriver på denna blogg. för visst var det han som e med i videon i förra posten?
han sjunger ju bra, men inte fan skriver han här

Anonym sa...

Det är i alla fall Moneybrother i videon... det var det jag menade. Det ÄR han.. som säger att han är Skonilsson... SHIT?!

Anonym sa...

nämen? vad har hänt med SN? har han skapat sig en ny identitet som idol? måste ju tala om sånt där så jag kan uppdatera länkning på nosarna!

KurdishFlower sa...

Det är säkert roligt för stunden, men inte särskilt kul i längden. :)

Anonym sa...

Hallå älskling(ar?)

Saknar er.

BARISTAN sa...

rocknilsson. HAHAHAHAHAHA
nu är det riktigt bra.