tisdag 22 april 2008

STRING HOS TESS

Så jag var på väg till Tess.

Det finns saker man vill göra och saker man måste göra och eftersom jag inte gillar att backa vad gäller något jag sagt jag ska göra, så stod jag nu utanför hennes dörr och undrade om min jacka var värd besväret.

Hela hennes hem var ett funktionellt paradis. Hallen var funkis, små bord med smäckra ben, halvmörkt trä, väggar utsmyckade med stringhyllor och köket, som var beläget längst in, luktade färskt handmalet kaffe hade naturlig ventilation i torrförrådet och opraktisk disposition av skåpen.

På väggen hade hon en bild på sig själv naken, sittandes i diskhon, där hon tvättade sig då hon ogillade att gå in i badrummet som gav henne klaustrofobi.

Tess smet ut i köket för att mala mer kaffe, jag tittade efter min jacka men fick inte skott på den utan hamnade i hennes vardagsrum, kikandes på böcker och ganska snart utprovandes den bästa platsen att sitta på. En fåtölj.

Det hade blivit ganska sent. Nära på mörkt ute och när Tess kom tillbaka till mig så hade hon inget kaffe med sig. Jag hann tänka att det var "märkvärdigt, så mycket malande och ingen belöning".

Utan att se på mig släckte hon ljuset och ställde sig mitt i rummet, blundade och bad mig sedan att komma till henne; ställa mig bredvid henne. Jag gjorde som hon sa. "Tyst", sa hon. "Visst", sa jag och fick en knytnäve i midjan. "Tyst! Det är dags."

Jag blev tyst. Stod där i halvdunklet och väntade. "Det här är den bästa stunden på hela dagen", viskade hon.

Det började susa i mitt ena öra. Jag kunde höra hur blodet smet förbi trumhinnan och då, som på en magisk signal började ett rytmisk dunkande framträda.

Jag tittade på Tess, som fortfarande blundade. Hon började le. Jag tittade bara på denna kvinna, som bokade in grannens samlag varje dag vid samma tid och kallade det "den bästa stunden på dagen" och beslöt mig för att göra som hon.

Så, där stod vi. Vi lyssnade på när grannen hade sex i lägenheten bredvid. Man kunde ställa klockan efter dem. Varje dag, samma tid, samma procedur, samma publik förutom idag, då jag också stod där.

Vi lyssnade och lyssnade, våra händer fann varandra och helt plötsligt så slutade dunkandet. Tess öppnade sakta ögonen log snett mot mig och gick ut ur rummet. Jag stod kvar.

Jag stod kvar när Tess kom tillbaka in med jackan jag kommit för att hämta. Nytvättad och fin. Vår relation blev aldrig bättre än så, även om vårt möte med grannens samlagsljud som bakgrund bara var början så var detta höjdpunkten. Där, i hennes vardagsrum, peakade vi.

Hennes kaffe var uselt.

ENAD FRONT MOT KAMELTÅR

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se
 Bloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Myserotik när det är som bäst. Luktar nästan lite lost i translation över den outtalade erotiska laddningen. Ett mästerverk.

Majsanochmalla sa...

I hate kameltår eller mummeldjur som man oxå kan säga....
Malla har det hela tiden o så undrar hon varför snubbarna inte kollar henne i fejjan...
Majsaninteallsargpåmallapajsarn

Anonym sa...

ibland kan tobak vara bättre än kaffe efter sex.

SKONILSSON GRUPPE sa...

PappaC: Du smickrar. Tack!

Majsan: Hon kanske har utarbetat en metod där mummeldjur är bete? Jag tror hon är en numel (pokémon med lava inuti). Jo.

hjälpsam: Ska berätta det för de där grannarna om jag råkar se dem. ;)

Majsanochmalla sa...

Hahha... Mallaärenkjolbralla... Majsan är bara grymt förbannad för att jag band fast hennes soptunna i dragkroken... Hämnden är ljuuuuvv... ;-)

Anonym sa...

nja, jag tänkte för er? eftersom hennes kaffe var kasst menar jag - trots nymalet?!