måndag 31 mars 2008

TISDAG ÄR DIN DAG

Hade hon varit en centimeter kortare hade hon hetat Liten, nu kallades hon Lisen - men hette Anna - och jobbade som brevbärare.

Varje dag vid samma tid så klev denna söta varelse innanför dörren och lämnade nonchalant posten vid kassorna. Varför hon inte tog bakvägen och lämnade breven i brevlådan som amatörerna på City Mail, har jag ingen aning om. Kanske insåg hon hur viktig hennes uppgift är. Hon tog det på allvar och kastade sig, med väskan runt nacken, in i butiken även denna dag med skillnaden att jag hojtade "HEJ", varpå Brevbäraren stannade till och svarade:

BB: Ja? Hej?
SN: Hej! Hur mår du idag?
BB: Men hur mår DU?
SN: Ok, min fråga var lam som en tumme i frysdisken men det blir ju inte bättre av att du ger tillbaka med samma mynt?
BB: Se mig i ögonen.
SN: Ok.
BB: Berätta vad jag har för skor på mig.
SN: Uhm, låga vita Stans?
BB: Nä. Du som jobbar med skor, vet du ingenting?
SN: Jodå, en hel del men inte vad du har på fötterna idag, vet inte varför? Jag brukar ha dödskoll på det men det beror väl på hur vi ses, eller?
BB: Säkert, men jag kan berätta exakt hur dina skor ser ut.
SN: ???
BB: Kvinnor vet sådant, det spelar ingen roll VEM du är, ALLA kvinnor ser på mäns skor.
SN: ???
BB: Det är en omedveten handling. Vi vill veta hur väl du skulle kunna använda dina fötter/ben om det skulle behövas. Därför ser alla kvinnor alltid på mäns skor.
SN: Du skojar?
BB: Nä, fråga vem som helst.
SN: Ok.
BB: Det är ett ganska okänt faktum, du borde ha vetat, men kvinnor ser på mäns skor och de minns vad de ser om du frågar dem.
SN: Ok, så vad kan du berätta om mig?
BB: Tisdag är din dag. Av någon anledning har du bäst skor på tisdagar. Jag älskar dina tisdagsskor.
SN: Älskar?
BB: Ja, på tisdagar skulle jag säga ja, till vad som helst med dig.
SN: Vill jag veta?
BB: Puss, du vill veta men idag är sista dagen som BB för mig, jag är glad att du sa, "HEJ" och jo, "jag mår bra tack", synd att det inte är tisdag.
SN: Ja.


ENAD FRONT MOT SPÄNNEN MED SKÅRA

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

*avundsjuk*

hehe.
//Grannfrun ( förstås)

Anonym sa...

Käre Skonilsson gruppe.

Är det ni som är sköföretaget Nilson group? I sådana fall läste jag just med glädje att ni hamnat i topp i en undersökning om hur bra anställda mår. Er personalansvariga säger i Jusek Tidningen:
"Unga är oftare friskare än äldre. Och våra små arbetsplatser gör att det blir nära mellan medarbetarna, som känner delaktighet och blier sedda. Det är av väldigt stor betydelse. I våra medarbetarenkäter får vi höga värden på delaktighet och möjlighet att påverka".
Kul, Skonilsson!