måndag 25 februari 2008

BRODDAR, STÖVLAR & BILTVÄTT

En vinter som denna är som nattsömn på tågluffen när man var 17. Tyska brunbrända kvinnor i kupén. Italienskan Vanessa som visade mig Rom. Hon höll på Lazio - hon fick mig till allt utom att skrika "FORZA LAZIO" - inte ens Svennis kan få mig att bli Lazio-fan och Svennis är Svennis.

Har väl inte direkt legat sömnlös över det men det har irriterat mig att inse att den faktiska kostnaden för att lagerhålla broddar för första gången någonsin ser ut att överstiga förtjänsten i försäljning.

Lagret av gummistövlar är dessutom i stort sett slut. Alltså omvänd relation här. De mer "feminina" stövlarna från Tretorn har varit slut ett tag och nu har de finska stövlarna med dragkedja (vem fan kom på något så dumt?) tagit slut. Vi var helt enkelt tvungna att sälja dem då de var de enda stövlarna med "kurvor" vi hade kvar.

Jo, stövlar. Gummistövlar. De behöver ett eget kapitel. Mammor med gummistövlar. Ja, jävlar.

Mina gummistövlar kom väl till pass idag när bilen skulle tvättas. Ska nog skaffa nya, hur klassiska de än är så finns det inget som går upp mot nya. Det är en av mina synder gentemot vintern som aldrig infinner sig. NOTE TO SELF: Kolla miljöcertifierade gummistövlar imorgon - helst Fair Trade - köp in massor.

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

FORZA SVENNIS!

Anonym sa...

Mammor med gummistövlar rulez. Den dagen vi får ett chapter of our own på den här blogen ska jag fixa bild på mina i min weblog.