söndag 10 februari 2008

BOJKOTT MOT PLAGIAT

Efter otaliga år som skoförsäljare och en mängd mässor över hela världen så har Skonilsson etablerad kontakt med hundratals försäljare över hela denna runda glob.
En av de vi har mest och bäst kontakt med är Shawn ”DINGO” Wilbur.
Han driver en FOOT LOCKER i WALDEN GALLERIA MALL i Buffalo.
Vi talades vid i telefon häromdagen och han berättade en väldigt konstig sak för mig.
Enligt IFWA (international footwear association)
Bär 80%, ÅTTIO procent, av de Mexicaner som hoppar över muren mellan Mexicali (Mexico) och Calexico (USA) NIKE skor.
Det kunde ju ha slutat med det men icke, det visade sig dessutom att NIKE skorna är kopior.

Inte nog med att dessa tappra Mexicaner som är redo att lämna allt de känner till för att försöka skapa sig ett bättre liv genom att hoppa över till vad de tror är frihetens land riskerar livet, de blir dessutom bötfällda med inte mindre än 2000 dollar om de blir upptäckta av den Amerikanska gränspolisen. Detta JUST för att de bär plagiat. Snacka om kaka på kaka.
Det kan ju vara så att det är allmänt känt att man springer snabbare i ett par coola NIKE´s (även om det är ett par kopior) än i ett par plastsandaler.

Forskare har kommit fram till att människans hjärna kan lagra och minnas över 36.000 bilder.
Skonilsson´s lager rymmer 800 par skor.
Det är en jävla skillnad.
Kanske något man ska ta upp med chefen. Men å andra sidan så beter hon sig ibland som om hon inte känner igen oss.

ENAD FRONT EMOT KOPIOR


Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Buzan sa...

Jag har bara 4 par NIKE, men alla är äkta.

Majsanochmalla sa...

Jag har alla märken på min skohylla... Who give´s a shit om de är äkta eller ej!?!?

Med 53 par dojjor, alla assnygga, skiter jag i vilket!

Så´n är jag!

Pok

Mallaskitsnyggaskorbralla

Anonym sa...

NU såg jag detta inlägg. fy faaan vilket jävla påhopp på mexarna!!!!! vi har visst äkta NIKE, spec med tanke på att dom kostar 15 dlls därborta, att jämföra med dom 1500 kr dom kostar i er skoaffär! NÄE FY FAN säger jag bara!!

SKONILSSON GRUPPE sa...

Jo, jo. Hoppa på och hoppa på.
Om mexarna är som du så får fotbesvären vara hur grova som helst.