torsdag 28 februari 2008

SKONILSSON & BANK DÄR BAK

Efter lunch idag, strax innan att den ohyfsade chihuahan smet in och tog för sig av semlorna inhandlade hos albaniern på Pågensgata, så klev jag ut där bak på lokalen (man kan kalla det trapphus men det är det egentligen inte) eftersom det hördes ett väldans bankade i väggen.

En kollega står och sparkar på väggen och jag undrar vad han han har för sig.

SN: Uhm, vad gör du?
K: Jag sparkar så hårt jag kan.
SN: Ont?
K: Ja.
SN: Men de där har inte hätta?
K: Det är inte tån som gör ont, det är på insidan.

Jag satte mig ned snett framför honom.

SN: Ok. Så berätta?
K: Den här skon är bra. Den sparkar häck.
SN: Nä, den sparkar vägg.
K: Jo, men nu vet jag att jag kan sparka häck med den och det är det jag ska göra - HELA KVÄLLEN.
SN: Ok.
K: Han sa att det var lätt och insinuerade att jag var en idiot.
SN: Ok. Kanske ta de där gråsvarta med grågrön mockadetalj?
De har hårdare gummiblandning i sulan.

Så nu satt jag här och kom på mig själv med att undra vems häck det är som får på nöten av en vattentät känga med en känguru på?

ENAD FRONT MOT SIDBRYT

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag smälter.. Står du lutad på ena knät framför kunderna?

Anonym sa...

bananer till boom skantar boom

Anonym sa...

vad glad jag blev att ni ligger etta på BR ;)
Grattis säger jag, är ju bara 10 min kvar så jag hoppas påer!!

SKONILSSON GRUPPE sa...

Tack Monica! :)

Anonym sa...

alωays і used to read smallеr cοntеnt
that alѕo сleаr their mоtive, and that iѕ alѕo happening with this post whiсh Ι am rеadіng
at this tіme.

Ϻy web sitе - private massage
Feel free to visit my site :: healing courses