fredag 22 februari 2008

LET´S DANCE, MUTOR, KLÜFT & SKADOR

Klockan 10 slår vi upp dörrarna. 6 dagar i veckan slår vi upp dörrarna. 300 dagar om året slår vi upp dörrarna.
De senaste 2 månaderna har vi nästan slagit ner varandra, inte för att vi ogillar det vi ser utan för att koffeinhalten har legat på nivåer som är under all kritik.

Skonilssons första reaktion när vi fick mailet från den som kallade sig BARISTAN var misstro. Varför skulle han kontakta oss? Inte kunde det vara så lätt att han ”bara” läst om vårt espressodilemma! Eller?
En kortare mail-dialog mellan oss och BARISTAN, där han frågar oss om våra krav på prestanda, bönrostning, utrymme i vårat kök osv.
Ett telefon-samtal för att reda ut det sista och allt var bokat.

Dagen D, i dag skulle baristan själv komma med en espressomaskin. Vi var spända redan kl 8.30, trots att vi inte öppnar förrän 10.00.
Ingen köpte frallor, inget tjaffs om slicka frön ur påsen skulle få förstöra denna morgon. Tankarna var många!

- hur skulle vi känna igen honom?
- Hur är han på riktigt?
- Tänk om han blir missnöjd med vårat kök!
- Tänk om chefen råkar var i butiken samtidigt!

Kl 11.15 bryts tystnaden i butiken:

- ÄR DET NI SOM ÄR SKONILSSON?

Baristan kommer fram, ställer ner den stora lådan han bär på, presenterar sig vid namn, nu vet vi vem du är, tack för det förtroendet.
Efter vidare artighetsfraser så frågar han vägen till köket.
Lådan ser tung ut, 33kg informerar han oss om.
Lådan öppnas, skyddsplasten tas bort. Sedan uppenbarar sig en gudomlig syn.

En DELLA CORTE super mini.
Helst sanslöst vacker.
En perfekt hybrid mellan odödlig klassisk stil och nytänkt modern design.
Gruppen infälld i en makalöst vacker kolfiberdetalj.
Vänsterfattat ångrör. Som dessutom är tre-håligt, inte nog med det, slutstycket innehåller en ”luftkompressor” som får ångan att rotera i olika riktning ur det tre hålen får att få det perfekta skummet.

Det tog 1 timme för baristan att installera maskinen, han snackade i ett. Hur mycket kan man snacka om bloggar, framgångar och kommentarer!
Han drog ett par klassiska historier från sin blogg.
Han berättade att han frekvent lästa vår. Vilka han gillar och ogillar bland bloggare.
Nog var han lite kaxig, men å andra sidan så har han på fötterna. Han var oss andra övermäktig i tre månader.
Kunde inte riktigt hålla oss ifrån att nämna det faktum att man blir inte legendarisk på tre månader, så vi pikade lite extra. Han hade svårt att dölja sitt missnöje.

Kvarnen ställde han till vänster om espressomaskinen, tog fram en påse bönor.
FTO från J&N (Fair Trade och organiskt odlade) och sedan en fantastisk böna Mauro Deluxe.
Vi påtalade att kommer man med en sådan fin present så får man göra den första espresson till sig själv.
ICKE fick vi till svar. detta var minsann ingen present utan en muta!
Muta? Hur menade han, vi tittade undrande på varandra.
Inget är gratis sa han. Vad ville han ha då, det blev ju onekligen lite märklig stämning i det lilla köket.

- Jo, ni ska göra reklam. Reklam för boken!
- Jag vill ha en fet banner på er sida! Så ska det bli. Jag fixar den och ni klistrar in den där jag vill ha den.

Boken? Vi var stumma. Vilken bok? Vadå banner!
Vi säljer ju skor.
Vi sa att vi tänkt oss en liten bytesaffär, din present mot en present från oss.
MUTA! Kalla det för vad det är, denna maskin är en MUTA. Han var mycket noga med att upprepa ordet muta flera gånger. Det var en väldig tur att chefen inte var på plats. Hade blivit svårt att förklara baristans närvaro och varför det står en värsting till espressomaskin i vårat kök. Kanske inte läge att hon skulle ställa massa frågor som bara en kvinna kan medan baristan hörde, då vet man ju inte hur det hade slutat.

Baristan tyckte att vi borde bjuda alla ”heta” brudar som fanns i butiken på en krämig espresso, sagt och gjort. Det blev en succé. Kanske blev det lite merförsäljning till följd av gratiskaffet.

Skonilsson tackar och bockar för MUTAN.
baristan fick välja ut 4 par NIKE skor som en returMUTA från skonilsson.
Han lämnade butiken med de uppmuntrande orden:
- jag har inte tid med er längre. Hej då

Innan vi slår upp dörrarna i morgon och alla andra dagar så ska vi sitta och under tystnad njuta av den bästa espresson en muta kan köpa.

ENAD FRONT FÖR AVDRAGSGILLA MUTOR

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

17 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Kaffet tack!

Pok

Mallamorgontröttbralla

Anonym sa...

Jag måste också tacka Baristan för förtroendet att vet vem han är. Åtminstone tror jag att det var Baristan. En kille i rånarluva som bara pratade om bloggar och hur bra han var låg i min säng för ett tag sedan. Det måste ju bara vara han....

Intresanté.

Synd bara att jag inte fick någon muta. Skonilsson, jag kanske kan räkna med er istället? Jag tar hellre skor än kaffemaskiner.

SKONILSSON GRUPPE sa...

Kära vän!
Vet inte vem du är men vi kan kalla dig [lägg till valfritt namn]... klart du kan räkna med mig.

Din blick är min lag.

Mallan: :)

Anonym sa...

Kan man då säga att era skor är mina skor? Skulle jag bara kunna komma till er och plocka med mig några läckra par? Kanske en lite Latexbunny också?????

Jag har hört att det är bra med klackar som är 7 cm, då tränar man bra muskler i bäckenet.

SKONILSSON GRUPPE sa...

Kära A-nonym.
LatexBunny® kommer inte ut i handeln förrän om tidigast 2 veckor. VI har fortfarande lite att eda ut.

Men skor skall vi kunna ordna åt dig. Din närvaro ger väggarna färg, mina kinder rodnad och din... [fyll i substantiv och färg här].

Huruvida 7cm är idealt för bottnebäckenmuskulaturen tvista de in the know. VI har genom våra egna undersökningar kommit fram till att attityd är avgörande, med eller utan 2.5" klack.

Anonym sa...

Käre SkoNilsson.

Du har rätt ang. att attityd många gånger är bättre än själva storleken. Men storleken är ju trots allt bättre för att öva upp slutresultatet, vi kan ALDRIG glömma det.

SKONILSSON GRUPPE sa...

Ja, men är då 7 cm idealt? Som expert måste jag säga att jag tvivlar, men vi får väl göra tester. Helt vetenskapliga då, i sann SN anda.

Anonym sa...

Högklackade skor ger inte bara snyggare ben. Enligt brittiska forskare ger de dessutom bättre sexliv.

Att högklackade skor gör att benen ser längre och slankare ut vet de flesta om. Nu menar brittiska forskare att de dessutom ger ett bättre sexliv.

Att bära ett par skor med sju centimeter hög klack tränar inte bara mag- och benmusklerna, utan också bäckenet. Kvinnor som bär högklackat skjuter omedvetet fram bäckenet, vilket ökar styrkan och underlättar knipövningar

Anonym sa...

anonym: Och på vilket sätt skulle det ge ett bättre sexliv?

//Big Mamma

SKONILSSON GRUPPE sa...

Jag avhåller mig från att svara på den frågan även om det kniper i svarstarmen.

Montero sa...

Den där maskinen. Kolfiber låter så fiskespö och det är inte något helaktions spö med keramiska ringar vi snackar om.

Säg hellre kevlar-infattad grupp. Kevlar låter så mycket mer svart, riktigt kaffe. Så mycket mer espresso. Kolfiber. Lättviktare. Kevlar, hårding med rätt att trycka på.

Anonym sa...

Hej igen Skonilsson.

Nu har jag fan spenderat hela eftermiddagen/kvällen och letat efter er butik, var finns ni någonstans egentligen?

Istället fick jag gå in till en konkurrent och köpa (jag upprepar: köpa) skor med 8 mm-klackar. Tror ni att det kommer att fungera med träningsprogrammet?

Big mamma: jag kan inte bestämma mig för om jag tror att du skämtar eller om du bara helt enkelt lever ett liv berövat från allt det goda...

Anonym sa...

bara bananer från sciusciu landet 28 cm ring så spelavi

Anonym sa...

Är det så alltså, 28 cm???

SKONILSSON GRUPPE sa...

8 mm. Det är väl vasst.

Anonym sa...

jag tror att den som pratar sex jämt har aldrig sex. men det är bara vad jag tror

Anonym sa...

och den som har sex för mutor vet vi alla vad det kallas