måndag 4 februari 2008

SKONILSSON OM SKONILSSON II

En av de mest underskattade följderna av att vara skoman är det aldrig sinande beståndet av kvinnor som tror sig kunna snabbflirta sig in via gräddfilen till ditt hjärta för att få lägga beslag på de där skorna de spanat på men inte vill betala helt pris för. Det finns de som vill reservera skor veckor innan en REA i hopp om att just de skorna skall återfinnas i REA-hyllan när de röda fula små lapparna dyker upp. Naturligtvis så dyker ALDRIG skor som har reserverats upp bland REA-skorna.

Tvärtom så tar vi för vana att ringa runt till de som har reserverat de där heta skorna några dagar innan REA för att hetsa de.

SKONILSSON: Hej, ni har reserverat skor här och det är ett enormt tryck på just de skorna. Ville ni ha dem så får i hämta ut dem imorgon annars måste vi släppa dem till de som står i kö för dem.
REA-spekulant: Vá? Men jag vill ha dem!
SKONILSSON: Kom in imorgon innan lunch så har vi dem kvar annars så kommer de att säljas på eftermiddagen.
REA-spekulant: Ok, men faaaan vilken dålig stil!
SKONILSSON: De sälj så bra att vi hellre släpper dem till folk som vill ha dem än håller dem för folk som inte harbestämt sig.
REA-spekulant: Ok, jag kommer men faaaan vad dålig stil.
SKONILSSON: Jo. Men faaaan vilka snygga skor.
REA-spekulant: Jo. *klick*
SKONILSSON: Faaaaaaan, vilka snygga skooooooor! *klick*

Här fortsätter SKONILSSONS gyllene regler.

* FLIRTA - att låta blodet strömma till på jobbet är en inte helt okomplicerad realitet.

En kvinna kommer in. Hon har sånt där hår man bara vill ligga och joxa och snuska sig i timmar. Hon har dessutom en vaggande skön gångstil som tyvärr inte matchas upp av de ruggigt fula skorna hon vill byta ut.

Det vanliga "vem kan le mest uppseendeväckande TYDLIGT så inga tvivel finns om att det är INTRESSE som signaleras" påbörjas och hon svarar med exakt samma fåniga leenden. Så där sitter man då med ett par, tre olika par skor i hennes storlek i handen. Varför det flirtas vet man inte men man glömmer inte att det finns kvinnor som gör vad som helst för de rätta skorna.

Tjatet flyter på bra och hon vill ha de där skorna du har i din hand så mycket att hon kastar ena desperata kroken efter den andra i din riktning. Du tackar naturligtvis "JA", du vill väl för sjutton bli av med skorna och du vet att det inte alltför sällan slutar med att hon vill att du ska med ut och festa; i de nya skorna.

Kvinnan den här gången, hon med vaggande gången, har satt sig bekvämt och har visat med all tänkbar tydlighet att "jag är redo att bli servad". Som SKONILSSON så vill du inte svika och träder till verket med näsborrarna vidöppna. Hon hade satt sig i vad vi kallar "ett vridet fallande kors"-pose; benen i kors fast korsade strax ovanför anklarna och med kroppen lite lätt vriden åt ena sidan. Med denna pose sittandes uppstår ungefär samma effekt vid svanken som högklackat gör vid stående. Ni som förstår vad jag menar gör det, ni andra kan väl fråga någon som förstår.

Där satt jag, med några par skor i händerna och väntar på att det ska bli dags att hjälpa henne av med de rysliga skorna hon hade med sig. Jag tar vant tag i hennes skor och drar av dem och det som sedan sker minns jag som i ett töcken.

När den första skon glider av så ser det ut som om ett litet talkmoln puffar ut ur skon. Jag förtränger det professionellt men när den andra skon inte bara ger ifrån sig en liten talkpuff utan också, som jag uppfattar det, ett pysande ljud varpå en outhärdlig stank sprider sig i hela affären så spelar det ingen roll hur bra FLIRTANDET än gick. Det dog på mindre än en tiondels sekund. Stanken från hennes skor inte bara golvar mig utan hela affären töms snabbt på folk. Jag tror det gick på mindre än 15 sekunder.

När mina kollegor samlat sig något litet - jag är fortfarande helt omtöcknad - så ställer en av dem upp dörren lite diskret varpå en intet ont anande kvinna försöker ta sig in i affären. Hon vänder snabbare än man kan säga svamp varpå jag, utan att egentligen begripa hur det går till, har givit bort två (2) par skor till denna stinkande kvinna och vänligt (tror jag) men bestämt visat henne på dörren.

FLIRTA på jobbet är strictly business men ibland är det dålig business.

ENAD FRONT MOT FOTSVETT

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag flirtar som bäst när ja har mina snygga lofers me toffsar på.. Självklart med ihålig klack

Anonym sa...

Har kvinnan med vaggande gång två vänsterfötter?

Buzan sa...

mohahaha... kommer inte på något att säga...men kul var det!