fredag 1 februari 2008

GÅ INTE PÅ ASFALT MED SNÖSKOR

I Juli 2007 fick vi genom en kontakt i friluftslivs-branschen ett tips om kommande vinterprodukter som skulle sälja riktigt bra. allt i vår inriktning är ju inte bara stil och mode, utan även praktiskt användning är av vikt.

Hans hans råd var att köpa in två typer av snöskor.
dels: TSL 205 Rando, 998kr utpris (inpris 400kr)
dels den lyxigare varianten: TSL Sport Equipment Escape 2095kr utpris ( 1100kr inpris)
på det sättet skulle vi tilltala både hobby motionärer och den riktiga proffs hikingkillen.

vi snackade om det ett tag och bestämde oss för att slå till.
nu står vi ju här med byxorna nere vid skosulorna, med chefen flåsandes i nacken.
det blev ju inte den vintern vi hoppats på!
Med största sannolikhet kommer vi inte att sälja de 120 paren vi köpte in, till rekomenderat utpris. så i slutet på nästa vecka kommer vi nog överrens om en SNÖSKO REA. om inte annat för att gå plus/minus noll.

ENAD FRONT MOT GLOBAL UPPVÄRMNING

Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Går inte estet, går media. Funderar på att byta ifrån media till antingen estet eller ett antal andra jag väljer mellan. Så det var det jag pratade om ;)Och btw, estet musik var det jag hade i tankarna. :)

Anonym sa...

Det tyckte du var bra roligt va? ;D Vaddå, jag kan inte hjälpa det, det är äkta kärlek. We are meant for eachother :)
Hur hittade du mig om man får fråga? Kul att du fastnade iaf, haha ;P

Anonym sa...

Baristan, huh? ;) Åh vad jag saknar hans blogg, haah.

Jaa.. vet inte alls hur jag ska göra.. men men, det löser sig :)

Dead End med In Flames kanske? Känner att det skulle passa ;P moaha, maybe not.

Anonym sa...

Det finns ju ett ord som kallas ironisk också :D

Aaa, verkligen :/

Buzan sa...

Hur man hinner blogga och flytta på samma gång? - Man gör en paus mellan klunkarna ;)