måndag 4 februari 2008

SKONILSSON OM SKONILSSON

Att sälja skor ställer vissa krav. Det finns moment i en skoförsäljning som är känsligare än andra. Tänkte gå igenom några av de gyllene regler som SKONILSSON har kommit fram till. Så håll till godo med en av de gyllene reglerna.

När man listar regler brukar man numrera dem, SKONILSSON tänker inte göra det, ty det som är regler blir lätt dogmatiskt och SKONILSSON vet att man måste vara flexibel.

* FLEXIBEL - att ha förmågan att vara flexibel är oftast det som skiljer de som stannar inom yrket och de som ser skohandel som något temporärt.

Vi har t.e.x en kund som har väldigt missbildade fötter. Vi kan kalla henne ANNA.
Ingen av oss på SKONILSSON har sagt det till henne. Inte för att någon normalt funtad människa skulle missa att hennes fötter ser helt galna ut, utan för att det handlar om att sälja skor och det kan man nästan bara göra om de man träffar MÅR BRA av att köpa dina skor.

Denna kvinna har iaf något som ser ut som två (2) vänster-fötter. Det ser inte klokt ut. Första gången jag sålde henne ett par skor så slet jag som ett djur med att hitta henne ett par som passade. Det närmaste jag kom var gummistövlar. Det kändes illa då det enda jag ville var att tillfredsställa henne.

Jag undrade faktiskt om det var ett test uppifrån men hur det än var så hade ANNA lyckats få span på ett par skor som hon sett i skylten. Eftersom vi alltid bara har en sko av varje par i skylten så tog jag skon hon sett i skylten och testade den med det par hon hade på sig. PANG. De satt som gjutna och det var sexigt som fan. Jag fick helt enkelt sälja henne två vänsterskor.
En vansinnig lösning. Men man måste vara FLEXIBEL.

Hon blev stammis, där på stående fot. Här kommer poängen som gör att FLEXIBEL inte alls är så idiotiskt som man först kan tro. Hon - ANNA - har en tvillingsyster som dagen därpå kom in och blev stammis. Hon har vad som ser ut som två (2) höger-fötter. Jag hade inte helt lätt att hålla mig för garv den dagen. Men jag hade väl jobbat på mitt SKONILSSON KARMA!

ENAD FRONT FÖR FLEXIBILITET

Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker vita myggjagare e jävligt snygga.. Självklart då med ihålig klack...

Anonym sa...

Man tackar man tackar :D

Kram Miranda O.

http://mirandao.blogg.se

Anonym sa...

Kanske tvillingarna kan köpa 4 st fina bananer.......?
Kunde kanske funka som skridskor oxå?

Anonym sa...

Åh .. Jag gillade meningen -Citat- "Allt jag ville var att tillfredsställa henne".
-Citat slut-


Ge dom grupprabatt^^ På skor , alltså=)

Mitt andra alternativ hade varit adressen till Ortopeden på Danderyds sjukhus.
Har saknat er under helgen!

BARISTAN sa...

trodde fan att det skulle ta längre tid innan någån skulle få mig att kommentera. men detta är ju bara för roligt. det tycker vi alla här. rolig läsning. och det kommer fr en kille som gått i samma par NIKE pjuck i snart ett år.

min röst är er

BARISTAN sa...

angående ert lilla kaffetorsk. allt beror ju på hur stort utrymme ni har!?
och hur mycket espresso ni dricker. skulle inte investera i nått riktigt bra och dyrt om den bara ska stå.
Faema gör sjukt snygga espressobryggare, engrupps.
men räkna med att den går loss på minst 10-14 tusen

undrar om jag hade tyckt att det OK att ni postade MITT adjö på er sida om jag fortsatt skriva. även om jag uppskattar er film som fan.
ni stillar i alla fall mitt lilla bloggsug för tillfället.

Anonym sa...

Var finns ni???
Jag lägger de ena benet(det högra) före det andra och kommer!

Anonym sa...

Osedvanligt uppmärksamt av dig att upptäcka Wallenbergs problem.
Jag kan inte heller se av henens kommentar att hon tackat dig?
Tack å hennes vägnar.


Osedvanligt segt av Wallenberg att inte redan ha snokat upp er.
Istället för att vara kriminell.

Jag är lite av Wallenbergs goda styvmor, och vill gärna att hon ska få bra service, men också att hon skall uppföra sig väl själv.

Nu går jag och syndar icke mer på en stund.