torsdag 30 oktober 2008

MAN BLIR MORDISK

En vän kontaktar mig på IM. Man blir rabiat. Mordisk. Förbannad utan ände.

VÄN: hallå
SN: 123 buddy
VÄN: fan en av tjejens brukare som sitter i rullstol
har suttit ensam utanför ikea i barkarby sedan klockan 18
och köpt en tromsö
SN: skojaru...
VÄN: så har det kommit tre-fyra färdtjänst
och vänt, och vägrat ta med sängpaketen
så jag åkte ut dit nu på kvällen anlände 21.30
SN: men vad i helvt.
VÄN: det var det ensammaste jag sett
SN: är människor inte kloka??
fan man borde stämma träff med dem för en date med slagträt --
VÄN: du kan tänka dig en man i rullstol som sitter på en helt öde ikea-parkering i regnet
SN: fan vad förbannad jag blir..
VÄN: i mörkret
ja det är inte kul
sedan var ju sängen stor som fan
så jag fick dra fram stolen så långt det gick
så jag körde hela vägen till södermalm där han bor
med ratten tryckt mot bröstkorgen 
snacka om trafikfara
SN: men för i hlvt.. vilka var där och vände med stora bilar... man blir ju galen..
ja, men herregud, bra jobbat
men fy fan..
VÄN: ja man undrar ju

ENAD FRONT MOT EGOISMEN SOM GENOMSYRAR VÅRT SAMHÄLLE MER OCH MER FÖR VARJE DAG

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se
Bloggrymden - Blogglistan med de bästa bloggarna!

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Vad i helvete!??! Fanns det inte en jävla liten människa som kunde stannat upp.. Hjälpa till!?!? Fan vad jag hatar IKEA, Färdjävlanottjänst och vanliga köpare.. Hur svårt kan det vara att lätta lite på medmänskligheten?

Pok

Mallaärmedpåenadfrontbralla

grannfrun spekulerar sa...

Ja tjejerna/killarna på Färdtjänstens resebeställning sitter i Baltikum och har gått snabbkurs i svenska. Det säger väl allt?

Att Sverige saknar medmänniskor är väl inget nytt. Hälsa din vän att hälsa den drabbade att hade vi varit där så hade vi hjälpt till. Och att vi"känner "med honom.

ullrika sa...

jag är känd som ögonallergisk och mes så det här fick det att blänka till ordentligt. av sorg först och sen av ilska. håller med Malla. va faan??

din vän i mörkret är en underbar människa. färdtjänst är det inte.

ps. det är ju inte IKEAs fel, men... borde inte nån åtminstone försökt att hjälpa till?