tisdag 18 mars 2008

KVART I TRE

Man vet att man kan sina skor när man kan se på en man i vinterskor och avgöra hur hög strumpludden står i framkant på innersulan.

Idag tittade jag en man djupt i ögonen och sa: "Du har strumpludd i framkant på dina sulor i dina kängor."
MAN: "Vá fan snackar du om?"
SN: "Ta av dig din högra sko. Om din strumpludd är 6 mm hög så köper du nya skor till din fru. Ok?"
MAN: "Vá, fan snackar du om?"
SN: "Ta av dig din..."
MAN: "Jag hörde... men varför skulle jag slå vad med dig?"
SN: "Sant. Men om du har strumpludd på 6 mm så köper du nya skor till din fru."
MAN :"Ok."

Han hade en liten vall av strumpludd i framkant på sin innersula. Den var exakt 6 mm. Det var inte trevligt men jag sålde ett par dyra damskor. Så på sätt och vis så har jag gjort en kvinna lycklig idag.

Och hon var en total främling. Det är ju sådant folk drömmer om.

Det är så enkelt.

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Precision i arbetet är en fröjd och jag imponeras över dina gedigna kunskaper. Jag skulle älska att kliva in i en skoaffär där försäljaren genom strumpluddsanalys kunde avgöra min frus shoppinglusta.

Total imponatorfaktor.

Anonym sa...

Här behövs det inte strechas!

Fatta hur svårt det är att ta en grym bild med självutlösaren på 3s!

Får visa upp min vighet en annan dag :P

Thomas sa...

Hej !

Förstår inte riktigt varför jag förtjänat din "ilska"... jag publicerade din kommentar när jag kunde (kollar oftast inte bloggen under helger) och jag har bör inte haft haft anledning att skriva något som du eller någon annan borde reta sig på...

Jag skriver i första hand för min egen skull... oavsett jag mår bra eller dåligt... och om någon inte gillar det så kan jag inte göra mycket åt det...

Jag hoppas bara att du och andra ändå kan respektera mitt skrivande... precis på samma sätt som jag gör med ditt...

Med vänliga hälsningar, Tierra

SKONILSSON GRUPPE sa...

Pappa C: Ludd är inte trevligt men alla har det!

Miranda: Ja, vi väntar med spänning!

Tierra: Upp med hakan... här tänks inte respekteras något och det är inget farligt med det. Nu kan du återgå till ... ... ... ... ... och den molokna minen eller följa mitt råd och skriva om något du gillar en gång per dag i en vecka.

Dessutom respekt och kränkt och gud och hans moster. Kom igen nu.

Anonym sa...

men sötis.. du gör mig lycklig varje dag.. e inte det nog??? :)

Anonym sa...

2-0 till SN =)

/GF