torsdag 6 mars 2008

TVÄTTA MINA KLÄDER

Har tennisarm. Sådan där man får när man sitter vid datorn lite för mycket.

Klockan var väl nästan 15.00 och jag var på väg hem efter några timmar på jobbet. Det står en kvinna med skor som inte alls passar henne vid dörrarna där jag går på T-banan. Jag blev nyfiken och hon är vacker. Hon har en charmig uppsyn och hon rör sina händer som om hon visste hur man lagar mat och vem gillar inte mat?

På fötterna har hon ett par svarta ballerinas. Ser märkligt ut, då hon har långa ben, muskulösa lår och halvsmala, långa vader. Hennes ganska långsmala fötter ser ut som om de sviker henne och hennes skor får det att svänga till i huvudet på mig. Rummet böjer sig.

Ofta är det så: defekter kan göra att du ser sådant du inte skulle upptäcka annars. Det var första och enda gången ballerinas har haft den inverkan på mig. Jo, och den där gången jag trodde jag träffat Pocahontas men det är en annan historia.

Att tala om ett par ballerinas som en defekt är svagt. Jo, jag är väl svag och den här dagen var jag svagare än vanligt.

Precis när tunnelbanan bromsar in för att stanna vid en station så vacklar hon till som om hon förberedde sig för att kliva av. Vikten förs i en halvmåne över till andra benet och ett darr, som en el-stöt som vandrar från höften och uppåt gör att hon hittar balansen åter men, då är det som om hennes hjässa tar en extra sväng runt metallröret i cirkusen vid dörrarna på T-banevagnen och ur hennes mun flyger en spya och landar på min jacka.

Hon sliter tag i mig och vi hamnar på perrongen. Hon skrattandes och jag ganska förvånad. Hon vill att jag ska ta av mig jackan, hon vill ta med den hem till sig för att tvätta den. Jag säger naturligtvis nej, men tar av mig jackan då den stinker ganska duktigt. Hon insisterar, sliter jackan ur mina händer och säger hej då.

Jag undrade vad som hände och säger farväl till jackan.

Det går nästan en vecka. Jag tänker inte mycket på varken jackan eller hon som spydde på den men hur som så stöter jag på henne på väg hem en natt.

TESS: Hej!
SN: Hej, Hej.
TESS: Din jacka är ren! Kom och hämta den när du vill!
SN: Du skojar...
TESS: Nä, den är ren nu.
SN: ...kan jag komma när jag vill?
TESS: Ja, det med. Kom nu? I natt?
SN: Nä. Men jag kommer i morgon eftermiddag.
TESS: Fint, ska göra fint hemma för dig.
SN: Nä, gör inte det. Nä, gör inte det. Nä, att få tillbaka jackan är fint nog. Hade sagt adjö till den.
TESS: Jag spydde på dig för att få en anledning att prata med dig.
SN: Uhm, vá?
TESS: Jo, jag ville...
SN: Jo, så klart. Du var för blyg för att prata med mig men tillräckligt familjär för att spy på mig?
TESS: Ja.
SN: Ok, vi ses i morgon.
TESS: Hej då.
SN: Hej, Hej.

ENAD FRONT FÖR SAMSUNG AG+

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

ja alla har vi ju olika sätr att ta kontakt på....tycker hon va modig och tänk att kunna spy på beställning....duktigt!!
Majsan

Anonym sa...

tss... karlar kan man lura i vad som helst =)

Nilssonbaby. Jag ser dina kommentarer när jag loggar in på "min blogg" ,du vet "översikt", "nytt inlägg" etc. Men din senaste kommentar om Ötzi, har inte postats,av någon konstig jäkla anledning.. *ledsen* // Grannfrun

Anonym sa...

Spy på beställning. Det här är inte sant!!!

Buzan sa...

Lovar att man kan få tennisarm av att skala potatis oxå. ja, det är sant! ;)