söndag 2 mars 2008

ALDRIG PÅ EN SÖNDAG

För knappt två veckor sedan tog en man med kontakter i schlagerkretsar kontakt med oss angående butikens musikval. När vi hörde mannens röst på telefon trodde vi naturligtvis någon på P3 busringde. Det var ingen busringning och vi har inga galoscher inne för tillfället.

Vi fick ett förslag om product-placement i butiken i form av musik & bild. Mannen i fråga ville installera en TviX och erbjöd oss en ny platt monitor som naturligtvis skulle installeras helt utan kostnad.

Kan inte komma på många som egentligen skulle tacka nej till en ny 52" Sharp med tillhörande mediaspelare installerad och klar till det facila priset av 0 (noll) kronor. Vårt enda problem är väl vad som skall visas på detta monster till reklampelare.

På frågan om vad som kommer visas på denna station och hur urvalet görs så harklade sig karln och yppade: "Jag har arbetat inom det här i över 50 år. Eller 50 och 50 det är iaf en herrans massa år och om ni vill behålla jobbet och dessutom tjäna en massa med pengar så ska ni överlåta de där beslutet till mig. Ni ska inte tro all skit ni läser eller hör om mig, jag vet vad jag håller på med och ni ska bara vara glada över att jag har valt ut er att ställa ut mina grejor hos. Det här är inga amatörgrejer, det är stora grejer och ni kommer inte ångra er. Jag kan utlova signeringar i butiken från en massa Idol-stjärnor och svensktopp-artister."

"NEJ, TACK!", sa vi.

Bara tanken att riskera att få höra och se Lotta Engbergs Greatest Hits om och om igen samt en och annan Viking med tillhörande bilåkar-video gjorde oss minst sagt tveksamma.

Om någon har förslag på hur vi enkelt och stilfullt skall kunna lösa detta dilemma med musik och video i butiken så är ni mer än välkomna att höra av er. Det är ingen panik men vi vill nog ordna något innan mannen, som inte ser ut som en iller, hör av sig till CHEFEN och ber henne lyssna till hans makalösa förslag.

Randomiserade svar:
*Nej, Patrick. Vi vill fortfarande inte.
*Andreas J. Hoppas dina skor ger dig lycka nästa vecka.
*FRONT 84 - tack för besöket. Kom alla nästa gång.
*Vi får se hur chihuahan mår imorgon.
*Ja - vi kan kalla henne ANNA - vi vet vad du heter men du är inte Tess.
*OK, Baristan. Men aldrig på en söndag.

ENAD FRONT FÖR OVERALLNYLON

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

*asg* forstår hur ni tänker,inte kul o lotta eller carola hängandes rudt er ;)
//Monica blandad kompott...

Anonym sa...

mmm, SKITROLIGT. alla de pseudokändisarna är ju slut om 3 år. medans vi består. som riktiga hjältar. inte sant?
snart är det dax för baristareklam gubbar. vi har en deal, glöm inte det. JAG glömmer inte . kanske kommer jag förbi med lite banner-förslag i veckan.

Majsanochmalla sa...

Majsan och jag kan sjunga lite karioke och dansa på skohyllorna som shoppingmusik... På föttena kan vi ha vilka skor ni tycker passar...

Allt för er grabbar!

Pok

Malla

Anonym sa...

Annars tycker jag att ni har fantastisk musik på bloggen. Räcker det inte med den backgrundsmusiken? Bara den (musiken alltså) kommer att göra att folk kommer in till butiken.

/Hon som inte är Tess

SKONILSSON GRUPPE sa...

SÅ SKÖNT att höra att ni ställer upp Majlan men lämna kålen hemma. Dn skiten vill vi inte se... röken av. :(

Kära "Hon som inte är Tess".
Vi har faktiskt försökt men vi blir utskrattade, därav reformationen.

Majsanochmalla sa...

Det vet du!

Pok

Majlan