onsdag 19 mars 2008

SMALA SULOR

En frusen man kliver in hos oss. Inte typen som söker sig till vår butik i vanliga fall men alla är lika välkomna. Vår gay-kollega - vi kan kalla honom TONY - rusar exalterat fram och mannen berättar att han vill ha "varma sulor", då han fryser.

Tony tittar på mig och jag jag går bort och hämtar de varmaste sulorna med AG+ behandling och hinner tänka, "vad brått han hade, Tony och det var ju inte alls hans typ".

När jag kommer tillbaka ger Tony mannen den värsta fot-avsugning jag sett. Tony fullkomligt slukar mannens högerfot och smeker hårdhänt hans vänstra. Jag hinner tänka att, "oj, denne gråe eminens får visst sina korvar varma" innan jag, för att inte avslöja min förvåning snabbt börjar konversera:

SN: Han ser ut och frysa mycket?
T: *med munnen full av fot* Jo.
EMINENSEN: Det var så kallt ute.
SN: Men...
T: *fortfarande med halsen full av stortå* Ge mig sulorna!
SN: Ok.

Det uppstår en ganska märklig tystnad. Jag tittar, kan inte annat och Tony avslutar sitt dåd efter att snabbt dragit på mannen hans strumpor och hjälpt honom på med skorna som nu är bestyckade med mycket varma sulor. Mannen sticker till Tony 200kr och går.

Vi pratade inte mer om det den där den dagen. Folk får göra vad de vill och jag vill egentligen inte veta. Det finns något som heter "plausible denial". Det är ofta användbart och väldigt praktiskt.

Nästa dag kommer Tony in på jobbet och är gladare än vanligt.

T: Du fick godkänt!
SN: Uhm, vá?
T: Min nye kille gillade dig. Du var "fördomsfri".
SN: ...snackar du om?
T: Han jag fot-sög av igår var min nye kille. Han ville testa dig och du klarade testet.

Jag undrar fortfarande vad som hade hänt om jag INTE klarat testet. Vad som är helt säkert är att folk är folk. Det är ingen idé att ens låtsas bli förvånad.

Oavsett hur märkliga du tycker saker verkar så kan du vara hundra på att de egentligen är resor märkvärdigare än du någonsin kunnat drömma om.

Och sen lite till.

ENAD FRONT MOT FÖR SMALA SULOR

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha det där var väl ingenting! Ni ska se hur jag å mina inviger nya pojkvänner :P

Fast då kör vi iof practicajoke på pojkvännerna för att kolla om dom pallar trycket, så att säga. DET är riktigt kul =)

Majsanochmalla sa...

?!?!??! Jag är nog dum i hela huvvet... Jag fattar ingentin av "osynliga tester" av kärlekar/vänner öht...

Pok

Mallaundrarbralla

SKONILSSON GRUPPE sa...

Miranda: Oh.. bara practical jokes. Trodde det var något annat. Har någon inte "pallat trycket"? ;)

Malla är inte dum. Jag fattar ju fortfarande inte vad det handlade om Och ja, "osynliga" tester är ju dömda att misslyckas. Finns inga relationer som överlever sådant i längden, dvs om det görs till en regel; ett sätt att kommunicera.
Det är väl enklare att tala direkt ur skägget och inte konspirera. :)

Sandra sa...

Hur får du in egen bakgrund?

Anonym sa...

Skonilsson: menar du då att relationen mellan dig och er gaykollega som ni kallar "Tony" inte är så bra eftersom han utsätter er för osynliga tester?

Anonym sa...

hej hopp=)

Kom och skotta bort snön framför min port.//GF

Anonym sa...

Hej!

Såg att du/ni kommenterat inne hos GF angående hennes inlägg om hennes bloggs utseende.

Men hon rusar på utan att kolla fakta och har efter min kommentar om förklaringen, hur allt EGENTLIGEN hänger ihopa raderat både det inlägget och min kommentar!

Så förklaringen kan ni tyvärr inte läsa.

Men om nån är intresserad så kan jag vaska fram förklaringen.

Så hon får skotta rent framför sin port själv innan hon anklagar folk till höger och vänster!

Anonym sa...

åh herre gud.. det här blir bara bättre och bättre=)((GF

Anonym sa...

jag fattar inget heller hahaha menar du att han stoppade hela foten i munnen mitt i butiken ;o
Jag verkara vara veldig trög i dag hahaha fattar inget här och inget av söta GF tidigare inlägg hahaha

Anonym sa...

Monica; Det är snö framför min port. Thats all..´=)

SKONILSSON GRUPPE sa...

Kära Anonym: Min och Tonys relation är bara bra. Min och Eminensens kunde ju ifrågasättas även om jag ofta roades av den.

Monica: Ja, han har en enorm mun ochär bra på att kväva kräkreflexer.

Sickan: Jag vet itne vad det handlar om, hoppas ni förblir vänner.

GF: Hoppas på töväder!

Anonym sa...

SN; Latmask. =)

Anonym sa...

Det bästa och roligaste testet som vi har kört (ett flertal gången nu) är när vi träffas kompisens nye ute på någon klubb.
Då hälsar vi inte på paret utan går direkt på pojkvännen och kladdar som om vi inte har fått något på åratal! Pojken i fråga blir alltid väldigt generad då han inte vet hur han ska tackla situationen (flickvännen, vår kompis brukar alltid vara "på toa", när vi gör detta). Senast fick vi tom av skjortan på den stackaren :D. Därefter kommer flickvännen tbk från "toa" och presenterar oss, samtidigt som killen försöker förklara varför han stod upptryckt i ett hörn med flertalet tjejer runt sig ;)

SKONILSSON GRUPPE sa...

Miranda: O sen undrar folk varför män är så förvirrade i sin mansroll. Ni vill ju ha oss så. ;)