onsdag 26 mars 2008

PÅ TAL OM FLÄSK

Ni vet hur man håller sig från att kommentera dumheter? Man låter det passera.
Man låter barnsligheterna stå för sig själv. Man låter bli att bli den självutnämnde dumme språkpolisen.

Men så ibland så kan man inte hålla sig utan tillåter sig att vara som - vi kan kalla henne ANNA (nej, inte Anna från Uppsala, en annan). Då kan det bli så dråpligt. Och barnsligt. Men roligt och barnsligt.

Det här hittade jag hos Allt Utom Räkor:

Postat av: Skonilsson

Oh.
Har sett det SÅÅÅÅÅ många gånger nu, måste tala.

"Du lider av att jag vet att jag är poppis alla vill vara som mig" (citat från hon Anne från Knivsta eller Uppsala eller nå't - red. anm.)

...vara som JAG. Som JAG inte MIG. Där, fan, jag sa det. JAG, JAG, JAG... det borde hon klara av lätt.

2008-mar-25 @ 21:12
URL: http://skonilsson.blogspot.com

--------------------------------------------------

Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

du blir aldrig som mig
sluta försök

jag är gammal och vis
du är rutten och korkad

2008-mar-25 @ 22:35
URL: http://veckomagasinet.se

--------------------------------------------------

Postat av: t0tta

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nej, vid gudars skymning. Blir du som DET, kommer jag aldrig prata med dig mer...

och hon klarade inte ändra från "mig" till "jag" trots att kommentaren ovan, tog upp EXAKT det...

2008-mar-25 @ 23:41
URL: http://t0tta.blogg.se

Någon kallade det lyteskomik. Jag vet inte om det är komik men något är det.

ENAD FRONT MOT MÅNS

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

anna wintour sa...

i morgon ska jag skriva ett inlägg om din skonillson vänta och se

Majsanochmalla sa...

Hahha... Min bästa Al... Nu blev du livrädd va? ;-)

Jag håller dig hårt i handen... Det vet du!

Pok


Malladarrarnotfralla

Anonym sa...

haha! Nu är tv:n fixad! :o)

Proclaim sa...

"Om din Skonillson."
Har vi alla en varsin Skonilsson?
Vart är min Skonilsson?

Vem delar ut dessa Skonilssons?

Anonym sa...

*ser på klockan*
You´re late..
//Grannfrun

BARISTAN sa...

det vatt jävla gnäll på den där anna. är inte nödslakt ett vedertaget ord i U-sala???