lördag 22 mars 2008

SALTAT KÖTT

I vår serie ord med vingar:
"Jag har slutat sticka under stolen med mitt liv", Anna Ayten Altun von Polat Marankoz eller Prussiluskan som Astrid Lindgren kallade henne.

Prussiluskan vinkar!
För den fullständigt oerhörda storm i ett vattenglas denna kvinna har orsakat så har hon belönats med en punkt på veckomötet. Ledningsgruppen ringde och undrade "VEM FAN TOKAN VAR?" På något sätt har de smygläst bloggen en längre tid! Hoppsan!

Nu har marknadschefen ringt runt till allehanda affärer och bolag Hertiginnan droppat i sin blogg för att verifiera att hon verkligen är den MÄKTIGA mediapersonlighet hon utger sig för att vara. Vi lär bli varse och sedan ska vi gå igenom det i veckan. Tills dess så ber vi Anna höra av sig med adress och ev. leveransadress dagtid, dvs. arbete då vi alltid budar våra leveranser.

Jag är väl personligen inte road av uppståndelsen men vill ändock uttrycka min/vår tacksamhet för det stöd vi har fått både här på bloggen och mailat till oss. Ni kan fortsätta skriva till skonilsson@gmail.com men vi hinner helt enkelt inte svara på allt utförligt även om vi försöker.

Sen vill vi hälsa:
... ... ...

[sluthälsat]

...och ni andra som uttryckt oro för vad det nu är ni oroar er för. Oroa er inte. Jag förstår inte heller vad det är som ska oroa mig och om inte jag förstår så förstår ni att jag inte heller kan förstå hur ni förstår. Förstår ni? Hoppas ni kan RESPEKTERA det och att det är viktigt att förståelsen är det som gör det som inte var så viktigt viktigt, även om man inte förstår. Ni förstår?

Det är inte att det du vill meddela förstås, som är det viktiga, man förstår eller känner aldrig någon, det är viljan att kommunicera och lära känna som är viktig. Den som knäcker vem som uttryckte detta får en ros.

Nu hoppas jag bara Anna von P låter bli att skicka mig den där bilden i gummistövlar hon säger hon har till mig.

Och till sist: Marianne - du är etta på listan. Kan vi skicka mer info om arbetet genom din vän?

ENAD FRONT BLOTT

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fuck, den här bloggen var så jävla sönderpumpad med ironi att jag knappt förstod ett enda ord... Underbart alltså..

och jag märker att vi har en gemensam vän i hertiginnan af bulshitalket

suck... man tappar ju tron på mänskligheten...

kul att du kika in i alla fall...

;)

Anonym sa...

Genialt djupt underliggande grov ironi!!!

Grymt bra!