torsdag 13 mars 2008

MUSIKFRÅGAN

På tal om schlager i butiken så har musiknöden slutligen blivit en fråga för Chefen och nyss hemkommen från en snabbtur till Milano så lät hon förstå att det var sista gången hon klev in i butiken utan att höra musik som är som "balsam" för öronen. Balsam? Jo, balsam.

Hur hon beslöt att vi BARA skall spela final-låtarna ur Melodifestivalen denna och nästa vecka samtidigt som hon fastslog att musiken måste vara som "balsam" är ett mysterium. Men det är tydligt att hon inte kommer att ge sig i första taget. Man märker dessutom att kvinnan är kär.
"Våren är här!", skrattade hon innan undertecknad blev beordrad att göra kaffe. "Ge mig en latte med ett hjärta!", kvittrade hon nästan. Vi log men tyckte nog att det var lite obehagligt.

Vad som måste anses som positivt är att hennes förälskelse säkert gör henne mer medgörlig inför förslaget att åtminstone få spela respektive schlagerskiva som finallåtarna kan återfinnas på. VI hoppas verkligen på "vår-effekten" annars lär det bli en LÅÅÅÅNG vecka, speciellt som hon har hotat med att schlager-ockupationen skall förlängas ända till efter påska.

Förövrigt så ska visst Pink Floyd vara balsam för öronen.

ENAD FRONT MOT BALSAM I ÖRONEN

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pink Floyd rules!!

Ska se om jag hittar nån på YouTube att slänga upp hos mig...//GF

Anonym sa...

jag hittade min favoritlåt med PF!! Live dock ...

´Kolla inne hos mig.//Gf

Anonym sa...

Annars är låten som är på bloggen nu kanske världens bästa. Det var som balsam i mina öron att höra den.

Jag kan dessutom dansen, så om ni vill ha ett liveframträdande i butiken är det bara att säga till.

SKONILSSON GRUPPE sa...

GF: Ska spana in videon när de tlugnat sig lite!

Anonym: Jag ser fram emot liveframträdandet. Kan du mima med mick också?

Anonym sa...

Det finns ingen mick i BSBs video, men om du vill att jag ska använda en går det naturligtvis att lösa. Er önskan är min lag.

Anonym sa...

Anonym; Vilken blogg exakt menar du? Jag vill också se framträdande=)
//GF