söndag 30 mars 2008

MAT-TINA SALTAR RÄKNING

Chefen, fortfarande den vi kallar kvinnan, stormade in idag.
Innan hon ens hunnit bromsa väste hon på sitt kvinnliga vis ”nu har du 3 timmar på dig att komma på vår nya slogan”.

Jag upprepade vad hon precis sagt, det var kanske inte det klokaste jag kunnat göra i just det läget.
Kvinnan gick i tacket, förklarade att vår nya slogan ska skickas till tryck på måndag. Den ska sitta på visitkort, planscher och på andra ställen.

Kvinnan missförstod mig, hon trodde att jag blivit överrumplad över hennes order.
Så var ju inte fallet!
Jag frågade om hon hade papper och penna i sin söta lilla byxdress.
Hon tittade lite konstigt på mig, som om jag gjorde narr av henne. Inte behandlade henne med den respekt kvinnan tyckte hon var värd

”Dina fötter tjänar dig varje dag. 7 dagar i veckan, 12 månader om året. Vart du än ska i livet är det dina fötter som tar dig dit. Är det inte dags att ge igen?
Ge dina fötter något från Skonilsson. Det har de gjort sig förtjänta av”

Just de orden bildar din nya slogan. Jag såg aldrig att du förde anteckningar.

ENAD FRONT FÖR KJOL

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Proclaim sa...

På nästa mingelparty för skointressenter är det du som får langa upp inte mindre än två stycken visitkort:

Ett med er slogan på, och ett annat med dina uppgifter.

Megastekigt!

Anonym sa...

sko dig på mig=)
/Grannfrun

Anonym sa...

Skonilsson,

jag ber om ursäkt för att jag inte hört av mig förrän nu, jag har varit bortrest. Om jag fortfarande är nummer ett på listan får du gärna skicka information till min vänninas adress.
Vänliga hälsningar
Marianne