fredag 21 mars 2008

PÅ TAL OM ANNE

Som en plötslig förkylning så blåste en av jättebloggarna in över denna lilla del av universum och vi kan inte annat än ta oss en titt på vad det egentligen är som katten dragit in, eller som hon själv kanske skulle sagt, "om ni är Muhammed är jag berget".

För att förstå detta berg så måste man ge sig in och fundera på vad det är vi läser, vem är avsändaren och till vem/vilka det ska kommunicera.

Det är lätt att se att kvinnan är en slugger och att allt hon skriver nog på ett eller annat sätt är helt sant - naturligtvis helt beroende på vem man är; om man tror på att människan går att lita på som en varelse som grundar sina beslut på rationellt tänkande. Hon ÄR en medial powerplayer, hon har gigantiska skaror läsare och hon underhåller fler än de flesta bloggar gör tillsammans.
Om mängden läsare skvallrar om kvalitet enligt ett nyliberalt sätt (rationella konsumenter) att se på skapande så är det toppkvalitet vi talar om.

Vad det betyder bör man väl diskutera då det är svårt att bestämma sig för vad detta fenomen egentligen berättar. Säger det mest om Uppsala, henne själv, bloggande överhuvudtaget eller tiden och samhällsklimatet i stort - ja, vad fan är det som pågår i världen, vá, vá?

Vad som står klart är att hon är makalöst upptagen (alla bilder används med citaträtt och tillhör Anna Wintour*):

Bloggmaneger är, om jag inte missminner mig, en bloggmamma som är svart även om just ordet neger är mycket omodernt. Pippi kan klara sig undan med användandet av det ordet men Anne bör nog hålla sig till "kinapuff" eller liknande. Det är fortfarande "kosher".

Det här är bara så vackert. Kommentarer överflödiga.

En rubirker är en nörd som är mycket, mycket bra på kuben. Att Anne skapat en måste betyda att hon har... nä, det vill jag helst inte tänka på.

En sak som är ganska okänd om Anne är att hon är utbildad Reiki-terapeut. Det här är Anna-Lena, hon är en av förgrundsfigurerna inom Reiki. Ni kan läsa mer om Reiki här.
Är man en av de mäktigaste "mediaprofilerna" i Uppsala så antar jag att det står mellan Kabbalah och Reiki. I detta fall vann Reiki. Om jag varit tennisdomare hade jag kanske skrikit - "40-LOVE!". Eller kanske inte.
*tillhör ej Anna Wintour


Om man vill läsa mer om denna mäktiga person så kan man läsa hennes CV på statist.se. Av den framgår att hon behärskar 5 språk (imponerande!), rider islandshästar och lider av "dysleksi" (den finska varianten). Det är inget att skämta om.
Hon kröner dessutom sitt CV med en statistroll i den japanska filmen "Mission From Stockholm". Vi lyckades dock inte hitta filmen. Inte ens om man sökte titlar under genren "Adult" så gick det vägen. Vi påstår inte att kvinnan ljuger bara att filmen är väldigt okänd.

Så, hurra. Vi ska sponsra kvinnan med skor. Det är det enda logiska. Sen ska vi rösta på Bert Karlsson och ringa upp Bobbysocks för det är dags för The Reunion Tour. Eller kanske inte.

ENAD FRONT MOT SNÅLHET

Klicka & Gå med i kampen för en bättre skokultur!

BloggRegistret.se

17 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Pok... Mn favvo Al Bundy..

Pussi påsk!

Mallaganskavanligbralla

Buzan sa...

*asg* Eller inte ;)
Ni är ena riktigt påskgökar and i Löööv it...

Glad påsk

Anonym sa...

knäar du för den där hyndan slutar jag rösta. Bara så att du vet.






=)
GF

anna wintour sa...

Den där kvinnan på bilden är inte jag. Var har du fått hennes bild i från? Ska du ta en bild ta en som redan är jag och du hittar massor på bloggen.

anna wintour sa...

skriv till min mail avonmarankoz@yahoo.se så får du min riktiga adress så att du kan skicka ett par skor till mig. Jag har storlek 38.

Jag letar just nu efter skor säg mig var i Uppsala du finns så kommer jag dit för att köpa ett par också.
kram

Anonym sa...

this is NOT happening=)

GF

Anonym sa...

håller med dig GF vadå skor hon är ju galen på riktigt!! M

Anonym sa...

kan ingen tala om för A.W att det står att bilden föreställer en annan namngiven person.. Det är ju synd om människan ffs!

hahaha!

Anonym sa...

kan ingen visa henne ordet IRONI , i SAOL...

Majsanochmalla sa...

*asg* Näe... Nu är det väl?!?! Lyteskomik!?!?


HAU... Snälla! var inte så snabb! Läs, begrunda, läs igen och begrunda lite till.... Och fundera på om inte dina "taggar" utåt skadar dig själv mer än gör nytta... Du verkar så desperat...

Ska man "krossa någon med klacken" så tar man på sig skodon därefter... Man fjollar fan inte runt i sockiplast och "mörsar"...

Fienden får på sin höjd ett blåmärke... Inget annat!

Vässa klackarna nu bruden... Ska du spela på vår bana... Så ta på dig rätt utrustning... och koppla in hjärnan...

Best regards

Malla

Olle sa...

Hehe...störtskönt inlägg!! :)

Anonym sa...

HAHAHA Det är för dråpligt!
Jag brukar inte läsa bloggar men har fastnat för just den här. Nu fick jag lite länkar till andra bloggar.

¡¡¡Det här finns inte!!!

Kan någon säga att bloggen om mode inte var sann.
Jag förstår inte Ironi så var helt uppriktiga!

Buzan sa...

Anonyn: Hennes BLOGGMANAGER kanske inte läst TEXTEN högt för henne så hon har tolkat lite som hon vil och helt efter eget huvud.. Eftersom hon nu är en sån mäktig mediaprofil så tror hon självklart att alla namn som börja på A är hennes :)

Anonym sa...

"Smart" att lägga ut magmypic-bilder på statist.se... Snacka om att vara en wannabe.

Anonym sa...

Strålande inlägg!

Har kryssat runt i Wintours blogg och ja...jag är mållös. Vet inte hur jag ska kommentera henne riktigt...

Något osvensk möjligen. Och jag undrar samma sak som du - var kommer läsarna och framgången ifrån?

anna wintour sa...

Jag tror att jag aldrig har skratta så mycket i mitt liv som när du skrev att de ska låta mig vara i fred då jag har varit statist i en film ingen känner till.

Med få ord är du den enda som har fått mig och skratta så mycket.
du verkligen driver sönder mig med glimten i ögat

tack

Anonym sa...

someone´s fishin´for free shoes...


Se upp blindstyre.